Jak kompletujemy wakacyjny ekwipunek?

Połowa Polaków wyjedzie gdzieś w te wakacje, druga połowa zostanie w domach. Ci, którzy zdecydowali się na wyjazd, wakacyjny ekwipunek albo kupią, albo pożyczą. Dla większości kupujących wyznacznikiem wyboru tego lub innego wyposażenia będzie cena. Szukać będą w Internecie, sklepach i katalogach.

Wysoka inflacja i ceny zatrzymują Polaków w domach. A dla zdecydowanych na wypoczynek poza miejsce zamieszkania decydujące jest kryterium ceny.

Ci, którzy wyjeżdżają na wakacje, potrzebny ekwipunek, taki jak plecak, parawan plażowy, czy kije do nordic walking, w większości już mają (74 proc.) – wynika z badania zrealizowanego na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna. Pozostali potrzebne elementy wakacyjnego wyposażenie zamierzają po prostu dokupić (17 proc.) albo pożyczyć od znajomych lub rodziny (9 proc.).

Wyznacznikiem wyboru i zakupu tego lub innego wakacyjnego ekwipunku będzie cena (47 proc.). Idealnie, jeśli dostępna będzie w tym czasie dodatkowa promocja (28 proc.). Na markę zwracać uwagę będzie co piąty kupujący – przygotowujący się do wakacyjnego wyjazdu.

Polacy wyraźnie częściej – niż przed dwoma, trzema laty – aktywnie szukają w sklepach niższych cen i promocji. Np. w 2020 roku 51 proc. dorosłych Polaków przynajmniej raz w tygodniu przeglądała gazetki promocyjne supermarketów, dyskontów i innych sklepów. Teraz jest to już 63 proc.

Ale wakacyjnego wyposażenia zamierzają przede wszystkim poszukiwać w Internecie, a także po prostu chodząc po sklepach. Co dziesiąty liczy na to, że pomogą mu w tym papierowe gazetki i katalogi. Nota bene w pożądanej przez reklamodawców grupie w wieku 35-44 lata odsetek zainteresowanych papierowym katalogiem dostarczonym bezpośrednio do skrzynki na listy wynosi aż 40 proc.

Dane na podstawie badania przeprowadzonego na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna na próbie N=1076 osób, w terminie 7-10 lipca 2023 oraz badania przeprowadzonego również na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna na próbie N=1047 osób w terminie 31 marca – 14 kwietnia 2023. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI.
  • Zobacz również badanie: Stosunek Polaków do drukowanych materiałów reklamowych 2023. Czytaj dalej.