Międzynarodowy dzień listonoszy i doręczycieli przesyłek
Listonosze i doręczyciele przesyłek, którzy 16 lutego obchodzą swoje święto, to ludzie, dzięki którym Polacy otrzymują swoje przesyłki – zamówione zakupy, ważne dokumenty i miłe niespodzianki od przyjaciół. To także bardzo lubiany przez konsumenta kanał komunikacji z markami, które dostarczają tą droga próbki produktów, kolorowe katalogi, życzenia urodzinowe i drukowane przesyłki reklamowe.
Polacy kochają papier
Pandemia przyspieszyła digitalizację większości obszarów życia. Wielu z nas jeszcze bardziej polubiła ten kanał komunikacji – jest szybki i wygodny. Ograniczenia w funkcjonowaniu placówek i sklepów stacjonarnych sprawiły, że marketerzy przesunęli dużą część swoich budżetów na digital a gros decyzji zakupowych zaczęliśmy podejmować online. Z czasem jednak zatęskniliśmy za kontaktem z „realem”, spotkaniami z żywym człowiekiem i bardziej namacalną rzeczywistością, a sieć jest już tak pełna, że coraz trudniej jest się w niej wyróżnić lub odnaleźć potrzebną informację.
Dla marketera istotnym jest, że w reklamie digitalowej od kilku lat robi się bardzo tłoczno, co przekłada się na coraz niższe współczynniki konwersji. Dlatego przygotowując komunikację z klientami warto brać pod uwagę atuty tradycyjnego kanału dotarcia do konsumenta. Drukowane przesyłki reklamowe są doceniane przez działy sprzedaży, ze względu na ich wysoką skuteczność, którą potwierdzają także ostatnie badania zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia. Według nich aż 75 proc. badanych deklaruje, że kontakt z drukowaną reklamą przełożył się na zakup. Co więcej drukowane materiały reklamowe najsilniej zwracają uwagę na promowany produkt, a do tego wytwarzają w badanych poczucie, że mogli zaoszczędzić pieniądze. Dodatkowym bonusem jest to, że materiały drukowane są postrzegane jako wiarygodne i budzące zaufanie.
Marketerzy macie do dyspozycji cały wachlarz możliwości tworzenia kreatywnego przekazu z wykorzystaniem przesyłek bezpośrednich. Dają one możliwość spersonalizowanego przekazu i bardziej osobistego kontaktu z marką, dlatego warto rozwijać swój warsztat pracy i uwzględniać je w komunikacji omnichannelowej.
Powiązane wpisy
7 grudnia 2020
IKEA rezygnuje z wydawania swojego słynnego katalogu
31 grudnia 2020
Kodeks dobrych praktyk branży direct mail
10 stycznia 2021
Pandemia a drukowane materiały reklamowe
7 lutego 2021