Stosunek polaków do drukowanych materiałów marketingowych

Celem badania było poznanie opinii Polaków na temat papierowych materiałów promocyjnych Direct Mail na tle opinii na temat innych form komunikacji marketingowej. Dla przypomnienia Direct Mail to wszelkie materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne (np. ulotki, katalogi, gazetki, przesyłki i kartki pocztowe, próbki towarów) dostarczane fizycznie do odbiorcy, zarówno w formie dystrybucji adresowej jak i bezadresowej.

Badanie zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1004 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego ARC Rynek i Opinia epanel.pl.

Wnioski z badania

Poniżej przedstawiamy kilka wniosków płynących z badania:

  • Niemal 2/3 Polaków deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zetknęło się z materiałami Direct Mail wrzucanymi do skrzynek pocztowych, przy czym prym wiodą tutaj ulotki i gazetki reklamowe – z taką formą Direct Mail zetknęło się 60% badanych. Natomiast z listami z zwartością reklamową zetknęło się 21% badanych. Powodem tego może być fakt, że niektóre Firmy aktywnie korzystające od lat z listów z zwartością reklamową w czasie lock down-u zmuszone zostały do zawieszenia lub ograniczenia wysyłek z powodu zamknięcia galerii handlowych.
  • Direct mail to preferowana forma reklamy, która pozwala zastanowić się nad informacjami odpowiedziało 24 % badanych w tym aż 18 % wskazało gazetki drukowane.
  • Personalizowane listy reklamowe skłaniają do zapoznania z zwartymi w nich treściami (50% badanych).
  • Kupony rabatowe wysyłane listami to atrakcyjna forma skłaniająca do zakupu, tak uznało aż 47 % ankietowanych.
  • Ulotki i gazetki reklamowe są w oczach konsumentów metodą przede wszystkim zachęcającą do zakupu oraz pozwalającą na oszczędność pieniędzy. Drugi z tych wymiarów jest szczególnie charakterystyczny właśnie dla gazetek.

Szczegółowe dane dotyczące tych wniosków oraz wiele innych cennych informacji w pełnej wersji badania, do pobrania poniżej