Stosunek Polaków do drukowanych materiałów reklamowych 2022

Celem kolejnej edycji badania było poznanie opinii Polaków na temat papierowych materiałów promocyjnych na tle opinii na temat innych form komunikacji marketingowej.

Direct Mail to wszelkie materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne (np. ulotki, katalogi, gazetki, przesyłki i kartki pocztowe, próbki towarów) dostarczane fizycznie do odbiorcy, zarówno w formie dystrybucji adresowej jak i bezadresowej.

Badanie zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1058 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego ARC Rynek i Opinia epanel.pl.

Zrealizowano również dodatkowe wywiady z osobami, które w ciągu ostatniego roku zetknęły się z ulotkami  i gazetkami papierowymi wrzucanymi do skrzynki pocztowej – łączna liczba wywiadów z takimi osobami wynosi 919. W ramach tej grupy znalazły się również osoby mające styczność z listami reklamowymi.

 

Według badanych Polaków:

  • 54% Polaków sprawdza swoją skrzynkę pocztową co najmniej raz dziennie
  • Personalizowane listy reklamowe skłaniają do zapoznania z zwartymi w nich treściami (61% badanych)
  • Kupony rabatowe wysyłane listami to atrakcyjna forma skłaniająca do zakupu, tak uznało aż 63% ankietowanych
  • 53% badanych chciałby aby sklepy internetowe wysyłały pocztą katalogi swoich ofert i kupony rabatowe
  • Ponad połowa badanych chciałaby otrzymywać listy  z dedykowanymi promocjami, a 37% badanych uznaje, że takie przesyłki są bezpieczne i godne zaufania
  • 40% badanych czuje się wyróżnionymi  dostając list z ofertą lub przesyłkę reklamową zaadresowaną na respondenta
  • Sklepy powinny wydawać papierowe gazetki promocyjne – 50% ankietowanych
  • Papierowe gazetki promocyjne to potrzebne źródło informacji według 47% badanych
  • Produkty zamieszczane w gazetkach papierowych inspirują do zakupów (46% ankietowanych)
  • Prawie 1/3 Polaków zwraca uwagę, czy papier w gazetkach pochodzi z recyklingu, jednocześnie ponad połowa uważa tę kwestię za istotną
  • Ulotki i gazetki znajdowane w skrzynce ogląda i sprawdza 58% Polaków
  • Więcej niż ¾ użytkowników gazetek dzieli się promocjami z rodziną i znajomymi
  • Zdaniem niemal 80% klientów gazetka promocyjna zwraca uwagę na produkty w atrakcyjnych cenach